Les noves tecnologies a l'Educació Infantil

15 Maig 2008
0

Hola a tots i totes!

L'altre dia vaig estar pensant que a les aules d'Educació Infantil on treballo no hi ha cap ordenador. Aleshores vaig recordar que en un dels centres on vaig fer pràctiques quan estudiava, hi havia un a cada aula, i cada setmana havien de fer tots els nens una estoneta d'informàtica de manera individual; on l'objectiu era que aprenguessin a fer servir el ratolí i coneguessin les parts de l'ordenador, així com ressoldre trencaclosques i altres activitats fetes amb el programa Click; per la resta, era un moble sense cap mena de servei.

Reflexionant entorn del tema vaig pensar que un ordenador a una aula d'Educació Infantil no és una eina indispensable; però que en cas de que hi sigui, no es pot tractar d'un ordenador dels que tarden deu minuts en encendre. Ja que es té una eina d'aquesta mena que estigui mínimament actualitzada. Considero que avui dia si hi ha un ordenador a l'aula, ha de ser amb connexió a Internet, i que sovint és un error (depenent del context social i faniliar de l'alumant de l'escola) ensenyar-los com es mou un ratolí o què és un teclat, perquè no ens enganyem, ja ho saben. Tampoc trobo adient la obligatoreitat d'aquesta assignatura com a tal a aquestes edats.

Crec que el que s'hauria de fer és utilitzar-lo com a eina educativa; de la mateixa manera que si es té televisió i DVD a l'aula, es posen pel·lícules o programes educatius; el amteix s'hauria de fer amb l'ordenador. Per exemple, si volem ensenyar als nens un conte amb audio que està al XTEC o a l'EDU365, hauria de ser tan fàcil com encendre l'ordenador i que ho poguessin veure ells mateixos. És a dir, aprofitar-se dels recursos educatius que ens pot oferirla xarxa però sense abusar-ne.

En cas de que no hi hagi ordenador a l'aula, considero que no és cap inconvenient a l'hora de realitzar la nostra tasca com a docents, tot i que ens la facilitaria potser una mica més en algun aspecte.

És una opinió. Què en penseu?



Comentaris

Deixa la teva opinió