Aprenent a través de "Els Tres Porquets"

4 Juny 2009
0

Ja fa algunes setmanes us vaig parlar de la importància que poden tenir o haurien de tenir els contes en l’educació infantil per a l’aprenentatge. De fet considero que gran part dels aprenentatges que s’han d’assimilar en l’educació infantil es podrien dur a terme a través dels contes.

Així avui us porto l’exemple de Els Tres Porquets. A partir de l’explicació a l’aula d’aquesta història podríem treballar:

– Els números fins al 3, ja que es tracta de tres porquets.

– Podríem parlar de les famílies i els germans, ja que en aquesta història els tres protagonistes són els tres germans.

– Introduir i treballar les nocions de: gran-petit i mitjà.

– Treballar els oficis, ja que el porquet que fa la casa de palla, a lo millor era granger o pagès, el que la fa de fusta, fuster; i el que la fa de totxanes, paleta. O en algunes versions qui desenvolupava aquests oficis era qui deixava aquests materials als porquets.

– En el nostre bagul dels contes, el mes de Els tres porquets, podríem guardar-hi: palla, fusta i una totxana i fe rservir aquetsts elements per explicar als infants perquè s’utilitzen, d’on provenen i utilitzar-los en la marració del conte.

– També es pot plantejar traslladar als tres protagonistes de la història a un conte diferent, inventant-nos així un nou conte dels Tres porquets.

– Com a treball plàstic cada nen es pot pintar la seva pròpia màscara del seu germà porquet preferit.

tresporquest– Seria ideal fins i tot tenir en peluix les tres cases dels tres porquets i dels tres protagonistes de la història. Així els més petits, jugarien i representarien la pròpia història. Si us interessa aquest producte, hi ha una marca que el té: Lilliputiens, jo el vaig veure per primera vegada a la tenda Bateau Lune de Gràcia.

Un conte que una vegada més ens ofereix moltíssimes oportunitats per treballar un munt d’elements difernets a l’aula. I segur que se us ocurreixen moltes més idees.



Comentaris

Deixa la teva opinió